Polecamy

Nowy numer Optyki 2/2018

włącz .

Szanowni Państwo,

W tym numerze rządzą dwa główne tematy – tradycyjnie już sport oraz – to nowość – luksus. Ten drugi temat pojawił się dzięki raportowi firmy KPMG na temat rynku dóbr luksusowych w Polsce, który według zapowiedzi ma się dobrze, a z roku na rok wręcz coraz lepiej. Nasza branża też ma udział w „dobrach luksusowych”, więc warto trzymać rękę na pulsie zmian dobrobytu polskiego społeczeństwa.
W segmencie optycznych produktów sportowych i ochronnych także sporo się dzieje, a patrząc na licznych biegaczy i rowerzystów w miastach możemy śmiało przewidzieć, że prędzej czy później zjawią się oni w progach salonu optycznego. Jak zaznacza w swoim artykule Tomasz Krawczyk, kluczem do sukcesu jest porządny wywiad z klientem/pacjentem, który pozwoli na polecenie mu zindywidualizowanych produktów optycznych, skrojonych pod jego potrzeby i styl życia.


Justyna Nater, optometrystka, autorka bloga dbajowzrok.pl, a od niedawna również Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Optometrii i Optyki (gratulujemy!), od tego numeru będzie u nas miała do dyspozycji własną stronę na felietony dotyczące problemów związanych zarówno z zawodem optometrysty, jak i kontaktem z pacjentami.
Koło naukowe Progres z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Bydgoszczy przeprowadziło ankietę na grupie 150 osób w kilku salonach optycznych w różnych miastach i miejscowościach na temat zwyczajów zakupowych (dni zakupów, wydane kwoty, czas spędzony na wyborze, itp.). W cyklu kilku artykułów autorzy będą analizować uzyskane informacje.
W dziale „Optyka – nauka” tym razem Ewelina Kamińska streściła swoją pracę dyplomową na temat stożka rogówki. Poza tym reprezentanci UMK opisują dolegliwości typowe dla użytkownika urządzeń elektronicznych, a więc astenopię i zespół suchego oka. Anna Chomicka z kolei relacjonuje pierwszy wszczep soczewki ICL toric u osoby nadwzrocznej w Polsce, który przeprowadził lek. Andrzej Dmitriew w Szpitalu św. Wojciecha w Poznaniu.
Kontynuujemy temat nowoczesnych pomocy sprzedażowych, a dodatkowo Jędrzej Kućko, specjalista od aplikacji mobilnych, opisuje te najlepsze, z których może korzystać optometrysta i okulista do uzupełnienia wiedzy swojej, a także pacjenta.
Jak zwykle wiosną w naszej branży wiele się dzieje, zatem przy pomocy współpracowników publikujemy sprawozdania z konferencji i spotkań. M.in. Sylwia Stolarczyk (od niedawna Wiceprzewodnicząca PTOO, kolejne gratulacje!) opisuje konferencję Cornea 2018, mamy także relację z jubileuszowej wycieczki Hoya Lens Poland do Japonii.
Bieżące wydanie otrzymują Państwo w czasie odbywania się Sympozjum AEHA firmy Johnson & Johnson Vision, a tuż przed konferencją „Optometria 2018”, której jesteśmy patronem medialnym. W kolejnym numerze opublikujemy oczywiście relacje z tych ważnych dla branży – zarówno pod względem merytorycznym, jak i towarzyskim – wydarzeń.
Do zobaczenia wkrótce w Ożarowie Mazowieckim!

Aktualności

  • Default
  • Title
  • Date
  • Random
load more hold SHIFT key to load all load all