Archiwum dla specjalistów

włącz .

Wszelkie prawa zastrzeżone.

Materiał ten jest ograniczony prawami autorskimi oraz innymi prawami i nie może być kopiowany, publikowany i rozprowadzany w żadnej formie bez zgody wydawcy firmy M2 Media s.c. Korzystanie z informacji dostępnych w przesłanej wersji elektronicznej specjalistycznego branżowego dwumiesięcznika OPTYKA może się odbywać wyłącznie w sposób zgodny z prawem.

Zakaz wykorzystywania materiałów.

Kopiowanie, przedruk tekstów oraz ilustracji i zdjęć zamieszczonych na łamach czasopisma oraz ich udostępnianie w mediach elektronicznych, jak również w innej formie, jest możliwe wyłącznie za pisemną zgodą właściciela M2 Media s.c.

 

All rights reserved

This material is restricted by copyrights and other rights and as such it cannot be copied, published and distributed in any way without the written consent of the publisher, M2 Media s.c. Any information taken from the electronic version of the optical bimonthly “Optyka” must be used in the accordance with the law exclusively.

Prohibition of the content use

Copying and reprint of the articles, photos, and illustrations published in the electronic version of “Optyka”, as well as making them available in the electronic media or other, is possible only with the written consent of the publisher, M2 Media s.c.

Pliki pdf do pobrania

Files to download

2015          
0614 0614        
OPTYKA 01(32)
OPTYKA 02(33)
       
           
2014          
 0114  0214  0214  0414  0414  0614
 OPTYKA 01(26)  OPTYKA 02(27)  OPTYKA 03(28)  OPTYKA 04(29)  OPTYKA 05(30)  OPTYKA 06(31)
           
2013          
nr 0113  0213  0313  0413  0513  0613
OPTYKA 01(20)  OPTYKA 02(21)  OPTYKA 03(22)  OPTYKA 04(23)  OPTYKA 05(24)  OPTYKA 06(25)
           
2012          
nr 0112 nr 0212 nr 0312 nr 0412 nr 0512 nr 0612
OPTYKA 01(14)  OPTYKA 02(15)  OPTYKA 03(16)  OPTYKA 04(17)  OPTYKA 05(18)  OPTYKA 06(19)
           
2011          
 nr 0111  nr 0211  nr 0311  nr 0411  nr 0511 nr 0611 
 OPTYKA 01(07)  OPTYKA 02(08)  OPTYKA 03(09)  OPTYKA 04(10)  OPTYKA 05(11)  OPTYKA 06(12)
           
           
2010          
 nr0110  nr0210  nr0310  nr0410  nr 0510 nr 0610
 OPTYKA 01  OPTYKA 02  OPTYKA 03  OPTYKA 04  OPTYKA 05  OPTYKA 06

 

2
OPTYKA 2(15)2012
/
Redaktor naczelna
Magdalena Lis
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekretarz redakcji
Tomasz Kaczyński
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. +48 600 688 437
Manager ds. organizacji i marketingu
Monika Gawinowicz
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. +48 601 973 300
Skład
M2 Media s.c.
Fotografie
FoTomasMedia.pl
Współpracownicy
Doc. dr Janina Bartkowska
Szymon Grygierczyk
Prof. dr hab. Ryszard Naskręcki
Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki
Polskie Stowarzyszenie Soczewek Kontaktowych
Dr n. med. Andrzej Styszyński
Inż. Leszek Śmiałek
Mgr inż. Tomasz Tokarzewski
Wydawca
M2 Media s.c.
Adres Redakcji
M2 Media s.c.
ul. Walecznych 36 lok. 1
03-916 Warszawa
Telefon +48 22 654 93 94
Fax +48 22 654 94 17
www.gazeta-optyka.pl
© Wszystkie prawa zastrzeżone.
Redakcja „Optyki” nie zwraca materiałów niezamówionych,
zastrzega sobie prawo redagowania nadesłanych tekstów
i nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.
Redakcja zastrzega sobie również prawo dokonywania
niezbędnych poprawek i skrótów w przesłanych do Aktualności
informacjach bez porozumienia z autorem.
Wydawca ma prawo odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy,
jeżeli ich treść i forma są sprzeczne z misją i charakterem pisma.
Wydawca nie prowadzi sprzedaży numerów archiwalnych.
magia okularów kontaktologia optometria
www.gazeta-optyka.pl
od redakcji
numer 2(15)2012
Szanowni Państwo,
Jak co roku, numer kwietniowy „Optyki” poświęcamy edukacji branżowej – to dobry moment,
aby zaplanować swoje dalsze kształcenie, wybrać uczelnię albo uzupełnić swoją
wiedzę poprzez udział w wartościowym kursie. Niestety, tym razem nie możemy opublikować
oferty szkół policealnych – nowe ministerialne rozporządzenia wprowadziły zmiany
w kształceniu zawodowym, które praktycznie oznaczają likwidację szkół policealnych edukujących
w zakresie optyki okularowej. Od września 2012 roku kształcenie w tym zawodzie
będzie odbywać się albo w czteroletnim technikum, albo na kwalifikacyjnych kursach
zawodowych według nowej podstawy programowej. Postaramy się napisać więcej na ten
temat w przyszłym numerze „Optyki”.
W ostatnim wydaniu „Optyki” opublikowaliśmy tekst o materiałach wykorzystywanych
dawniej i dziś do produkcji soczewek okularowych. Teraz koncentrujemy się na materiałach
używanych kiedyś i obecnie do produkcji opraw i okularów przeciwsłonecznych,
uwzględniając również modę na ekologię we wzornictwie okularowym.
Na polski rynek wprowadzone zostały dwie nowe soczewki toryczne, więc przybliżamy
Państwu temat korekcji astygmatyzmu za ich pomocą i wyboru właściwej konstrukcji.
Czym się różnią konstrukcje soczewek torycznych, wyjaśnia Tomasz Tokarzewski. Zdajemy
też relację z sympozjum Eye Health Advisor, na którym prezentacje zaproszonych gości
odzwierciedlały stan najnowszej wiedzy kontaktologicznej na światowym poziomie.
Optometrysta Leszek Śmiałek zwraca uwagę na problem ochrony danych osobowych, co,
jak się okazuje, dotyczy również salonów optycznych i ich klientów.
W naszym marketingowym dziale projektant Andrzej Sosnowski doradza, jak można
uwzględnić zbliżające się Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej w wystroju salonu optycznego.
Szymon Grygierczyk publikuje u nas najważniejsze tezy swojej znakomitej prezentacji
na temat pozycjonowania salonu optycznego, którą przedstawił na ostatnim Kongresie
KRIO w Wiśle, gdzie cieszyła się, bardzo zasłużenie, wielkim zainteresowaniem zgromadzonych.
Panowie Mikołaj Pindelski i Rafał Mrówka tym razem dokładnie omawiają znaczenie
działań z zakresu public relations dla wizerunku praktyki optycznej.
W marcu jeden tydzień na całym świecie poświęcony był jaskrze. Z tej okazji odbywa się
sporo wydarzeń, zarówno skierowanych do specjalistów, jak i tych uświadamiających społeczeństwo
odnośnie zagrożeń związanych z tą chorobą. O tym również mogą Państwo
przeczytać w tym numerze.
Wiele się dzieje w zakresie nowych produktów optycznych – firmy zapowiadają swoje nowości
na stronach działu „Aktualności”.
Zapraszamy do lektury!
Poznaj nowy wymiar obsługi klienta
z nową aplikacją Hoya Vision Consultant na iPad’a
Połącz efektywność pracy ze swobodą jaką daje aplikacja Hoya Vision Consultant na Twojego iPad’a.
Jest to pierwsza aplikacja posiadająca w pełni interaktywną Rozszerzoną Rzeczywistość, umożliwiająca
perfekcyjną obsługę klienta. To prosty sposób przedstawiania wizualnych doświadczeń towarzyszących
użytkowaniu różnych typów soczewek, jeszcze przed zakupem okularów. Twoi klienci mogą natychmiast
zobaczyć różnice między poszczególnymi soczewkami, na żywo, w realnej sytuacji. Zawsze i wszędzie.
W Twoim salonie optycznym.
Mnóstwo
możliwości
w zasięgu
Twojej ręki
www.hoya.pl
DOPASOWANE DO TWOJEGO
ROZKŁADU DNIA... I NOCY
JUŻ WKRÓTCE do programu Za-Kontaktowani
dołączą soczewki miesięczne AIR OPTIX® Night&Day Aqua™
Już nic mnie nie ogranicza -
sport, imprezy, nawet nadgodziny...
To świetnie, teraz masz pewność,
że dzień Cię niczym nie zaskoczy!