Dużo miejsca zajmuje temat korzystania przez dzieci z urządzeń wyposażonych w ekrany – piszemy zarówno o niebezpieczeństwach dla wzroku, jak i dla rozwoju psychofizycznego dziecka. Ostatnio pojawiło się wiele raportów dotyczących wpływu urządzeń mobilnych na zdrowie dzieci i dorosłych, zwłaszcza w aspekcie szkodliwego światła niebieskiego i wysiłku wzrokowego związanego z używaniem ekranów, zatem zdajemy relację z tych badań, aby byli Państwo na bieżąco z najnowszymi doniesieniami.
Sylwia Kropacz-Sobkowiak kończy cykl artykułów na temat aplikacji soczewek specjalistycznych, pisząc o soczewkach skleralnych (twardówkowych). Jednak do tej problematyki będziemy wracać, gdyż, jak wskazuje zainteresowanie specjalistów wykładami i warsztatami z zakresu soczewek indywidualnych, RGP, skleralnych, hybrydowych i ortokeratologii, istnieje potrzeba dokształcania się w tym zakresie.
Tym razem marketing reprezentowany jest przez dwa artykuły – kolejny Tomasza Krawczyka na temat biernej postawy sprzedawców w salonie optycznym. Dlaczego nie sprzedają? Bo klient nie pyta… Poprosiliśmy też Szymona Grygierczyka, aby spisał swój wykład „Komunikacja z klientem”, który spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem w zeszłym roku na Kongresie KRIO w Wiśle.
Europejska Rada Optometrii i Optyki przygotowała serię artykułów na temat swoich działań i w ogóle zawodu optometrysty w Europie. Publikujemy teraz dwa pierwsze z nich, a w następnych numerach – kolejne.
A przed nami jesień pełna szkoleń, prezentacji, konferencji i targów. Proszę zwrócić uwagę na kolejną konferencję Polskiego Stowarzyszenia Soczewek Kontaktowych, która odbędzie się 29 października w Krakowie. Zbliżają się także targi OPTYKA 2016, które odbędą się w dniach 18–19 listopada w Poznaniu. Będziemy tam mieć swoje stoisko, więc już teraz zapraszamy do odwiedzin.
Poza tym zachęcamy do zapoznania się z opisem wydarzeń, z aktualnościami branżowymi oraz z modą okularową na najbliższy sezon – zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci.
Życzymy udanej lektury i zapraszamy do kontaktu.