Nowy numer Optyki 1/2017

włącz .

OPTYKA 1 2017 okladka2Szanowni Państwo,

Pierwszy w tym roku numer „Optyki” rozpoczyna dwa nowe cykle artykułów. Pierwszy z nich, dotyczący stylizacji opraw okularowych, oddaliśmy w ręce Olafa Tabaczyńskiego, Mistrza Świata w Makijażu Profesjonalnym. Jego warsztaty stylizacji na targach OPTYKA w Poznaniu cieszyły się wielką popularnością, zatem zamierzamy za pomocą tego Autora wprowadzić Państwa nieco w tematykę, zanim skorzystacie z jego szkoleń w praktyce.
Kolejny cykl artykułów należy do Sylwii Kropacz-Sobkowiak i poświęcony jest lampie szczelinowej – nie tylko technikom, ale także temu, jakie struktury oka warto w danej technice oglądać, jak to zrobić i po co.
Drugi z marketingowych tekstów napisał Grzegorz Pigoń, którego poznaliśmy na jednej z prezentacji VP Valeant Polska. Jego szkolenie na temat sprzedaży produktów premium wydało nam się na tyle interesujące i przekonujące, że poprosiliśmy go o artykuł na ten temat.

Dwa główne tematy w tym numerze to pomoce dla słabowidzących i płyny do pielęgnacji soczewek kontaktowych. Ten pierwszy rozpoczyna Sebastian Nowakowski, praktycznie doradzając, od czego zacząć swoją przygodę z rozszerzeniem oferty o pomoce optyczne. Piszemy o nowościach w tym segmencie, a uzupełnieniem tego materiału o ludziach z dysfunkcją wzroku jest artykuł Moniki Wendel i Anżeliny Pery o pomocy ludziom z dysfunkcją narządu słuchu w salonie optycznym.
Kontaktologia w dużej części należy do Darii Rajchel, która przygotowała materiał dotyczący właściwości i składu płynów do pielęgnacji soczewek kontaktowych, zestawiając te najpopularniejsze w szczegółową tabelę. Sylwia Kropacz-Sobkowiak pisze o właściwej metodzie mycia i suszenia rąk – jak się okazuje, to nie jest takie proste, a dotyczy obu stron, i pacjenta, i specjalisty aplikującego soczewki.
Rozalia Molenda, w imieniu PTOO i PSSK, podpowiada, jak sklepy internetowe mogą wprowadzać w życie zasady e-sprzedaży soczewek kontaktowych – przedstawione w tekście rozwiązania to tylko przykład tego, co można zrobić, aby lepiej zadbać o zdrowie e-kupujących.
Firma badawcza GfK zrobiła badanie rynku soczewek kontaktowych w Polsce – zapraszamy do zapoznania się z tym raportem na stronie 74.
Dział „Optyka – nauka” w tym numerze reprezentuje Karolina Piotrowska, pisząc o modelu zawodu optometrysty w Polsce. Artykuł brzmi bardzo ciekawie szczególnie w obliczu niedawnej debaty o zawodzie optometrysty, która odbyła się w listopadzie w Poznaniu przy okazji targów OPTYKA.
Przed nami wiosna, a więc tradycyjnie niezwykle aktywny czas dla naszej branży, obfitujący w szkolenia, prezentacje, konferencje i nowe produkty. O tym wszystkim piszemy w „Kalendarium” i w „Aktualnościach”. Przypominamy, że można już rejestrować się na 10. Sympozjum AEHA (data 1–2 kwietnia) oraz o tym, że konferencja OPTOMETRIA 2017 odbędzie się nieco później niż zapowiadano, bowiem w dniach 5–7 maja w Poznaniu.