Aktualności

50. numer OPTYKI!

Najnowszy numer Branżowego dwumiesięcznika OPTYKA jest już 50. numerem. W związku z tym poprosiliśmy naszych Czytelników o podzielenie się z nami swoimi zdjęciami pokazującymi jak czytają OPTYKĘ oraz o krótkie wypowiedzi, dlaczego ją czytają. Bardzo dziękujemy za przesłane zdjęcia i opinie. Cieszymy się, że nasi Czytelnicy cenią nas za tyle rzeczy. Postaramy się być jeszcze lepsi dla Was.
Jeśli ktoś chciałby jeszcze przesłać nam zdjęcie z opinią albo dopisać opinię do swojego zdjęcia, to serdecznie zapraszamy.

Nowy numer Optyki 1/2018

OPTYKA 1 2018 okladka malaSzanowni Państwo,

Przed Wami 50. numer „Optyki”. Dzięki naszym wspaniałym reklamodawcom, autorom, współpracownikom i Wam, drodzy czytelnicy, dotarliśmy aż dotąd. Dziękujemy Wam bardzo – za wsparcie, motywację, głosy pochwały i krytyki. Dzięki temu staramy się coraz bardziej i wiemy, na czym Wam zależy, co chcecie znajdować w każdym numerze „Optyki”. Następna okazja do świętowania – za kolejnych 50 numerów, bądźcie z nami!
W tym wydaniu nasz 50. numer to nie jest jedyna rocznicowa okoliczność. Firma Hoya obchodzi swoje 20-lecie działalności w Polsce i z tego powodu porozmawialiśmy z Panem Pawłem Lepczyńskim, Dyrektorem Generalnym Hoya Lens Poland, jak to było na początku i co się działo przez te 20 lat. Rozmawiamy także z Bartoszem Matyjewiczem, Prezesem American Lens BOD, która to firma z kolei dopiero zaczyna przygodę na naszym rynku.

Nowy numer Optyki 6/2017

OPTYKA 6 2017 okladkaSzanowni Państwo,

Choć przed nami parę dni świątecznego odpoczynku i wyciszenia, my proponujemy jeszcze dość poważną tematykę – biznes i edukacja. Do sukcesu w biznesie najlepiej przygotuje nas edukacja, zwłaszcza ta ciągła, ustawiczna, do czego nieustannie namawia prof. Naskręcki. Jesień i wiosna to w naszej branży zazwyczaj okres niezwykle intensywny, zapełniony konferencjami, szkoleniami i kursami. Dlatego w tym numerze proponujemy Państwu przegląd propozycji edukacyjnych firm optycznych i cechów, zarówno na temat produktów, procedur optycznych i optometrycznych, jak i zarządzania biznesem. Co ciekawe, jesteśmy też świadkami powstawania nowych form edukacji, również w naszej branży, czego przykładem m.in. webinaria, szkolenia on-line czy grywalizacja.

Poprosiliśmy kilka osób – tak się złożyło, że to same kobiety – o udzielenie porad czy też podzielenie się swoim doświadczeniem w zakresie zarządzania biznesem optycznym (Małgorzata Leszczyńska) oraz wyboru ścieżki kariery optometrysty (Weronika Leszczyńska, Sylwia Kropacz-Sobkowiak i Anna Chomicka).

Rusza Akademia Zakontaktowani. Nowoczesna Edukacja!

Wystartowała pierwsza edycja Akademii Zakontaktowanii - organizowana przez firmę Alcon.
Akademia to platforma edukacyjna dedykowana specjalistom związanym z branżą kontaktologiczną. Znajdują się na niej kursy on-line, filmy edukacyjne, ciekawe infografiki i materiały do pobrania. Program został opracowany przez lekarzy okulistów, optometrystów oraz dietetyków.
Akademia Zakontaktowanii to nowoczesne podejście do edukacji dla specjalistów, którzy dzięki darmowej platformie mogą podnosić swoje kompetencje i zdobywać certyfikaty. Dodatkowo uczestnicy mogą wygrywać atrakcyjne nagrody edukacyjne i uzyskać dostęp do regularnie dodawanych nowości z branży.
Wystarczy rejestracja w serwisie: www.akademia.za-kontaktowani.pl

OPTYKA z punktami Index Copernicus za 2016 rok!

Z przyjemnością informujemy, że czasopismo „Optyka” o numerze ISSN 2081-1268, kolejny raz przeszło pozytywnie proces ewaluacji IC Journals Master List 2016, której wynikiem jest przyznana punktacja ICV (Index Copernicus Value*) w wysokości 42.14 pkt.
Punktacja za rok 2015 wynosiła 35.28 pkt.
Wyniki ewaluacji ICI Journals Masters List to dla nas wyróżnienie i wielki sukces, na który warto było pracować. Dowodzi to wysokiego poziomu magazynu, na który swoją pracą złożyło się grono wspaniałych autorów, którym z tego miejsca pragniemy serdecznie podziękować i zaprosić do dalszej współpracy.
Paszport czasopisma „Optyka” (ISSN 2081-1268) w bazie ICI Journals Master List: https://journals.indexcopernicus.com/search/details?id=5981
*Ocena ICV (Index Copernicus Value) jest sumą punktów z oceny dwóch komponentów: jakości czasopisma naukowego oraz siły oddziaływania czasopisma naukowego.

Akademia Bausch+Lomb online

Marka Bausch+Lomb kontynuując misję wsparcia edukacyjnego w salonach optycznych wprowadza do swojej oferty szkoleniowej innowacyjne wykłady online!

Bez wychodzenia z domu mogą Państwo wziąć udział w szkoleniach prowadzonych na żywo przez największych ekspertów z zakresu okulistyki oraz optometrii w Polsce. W edycji jesiennej 2017 prezentacje przeprowadzą:  dr Dorota Szczęsna-Iskander, lek. med. Marek Skorupski, mgr Daria Rajchel, mgr Bartosz Tomczak, mgr Kamil Chlebicki oraz mgr Jędrzej Kućko. Szkolenia przeznaczone są dla asystentów sprzedaży, optometrystów oraz okulistów.

Wykłady są całkowicie interaktywne, w każdym momencie będą Państwo mogli zadać pytanie prowadzącemu, a na koniec prezentacji zaplanowana jest dyskusja dotycząca omawianego tematu.

Więcej szczegółów oraz rejestracja na: www.akademiabauschlomb.pl. Zapraszamy i zachęcamy do wzięcia udziału w webinariach!

Nowy numer Optyki 5/2017

OPTYKA 5 2017 okladkaSzanowni Państwo,

Polska należy do grupy państw, które weszły w fazę bardzo intensywnego starzenia się ludności. Dodatkowo, z uwagi na niskie wskaźniki dzietności, średni wiek ludności w naszym kraju w perspektywie kilkudziesięciu lat będzie należał do najwyższych w Europie. Sytuacja ta stanowi poważne wyzwanie zarówno w wymiarze gospodarczym, społecznym, jak i zdrowotnym, również dla naszej branży.
Dlatego w tym przedkongresowym numerze wiele miejsca poświęcamy tej przypadłości, będącej naturalnym efektem starzenia się organizmu. Autorzy już wspominanego przez nas raportu Instytutu Ochrony Zdrowia „Choroby oczu” zauważyli, że wiedza polskiego społeczeństwa w zakresie chorób oczu jest niewystarczająca, podobnie zresztą jak niewydolny jest system zdrowotny – potrzebne są zmiany, które zwiększą dostępność opieki ambulatoryjnej w okulistyce, profilaktykę oraz wczesne leczenie chorób oczu. Programy edukacyjne oraz popularyzacja regularnych badań wzroku to kolejne wyzwania stojące także przed naszą branżą, która siłą rzeczy stanie się coraz bardziej zaangażowana w opiekę nad widzeniem ludzi starszych.
W tym numerze o charakterystyce prezbiopii, badaniu prezbiopa w gabinecie optometrycznym oraz o sposobach korekcji piszą eksperci – Monika Feltzke, Paulina Figura i Tomasz Tokarzewski, Andrzej Michalski, Sylwia Stolarczyk i inni.