Aktualności

Nowy numer Optyki 1/2016

Optyka 1382016 okladkaSzanowi Państwo,

Oddajemy w Państwa ręce pierwszy w tym roku numer „Optyki” wraz ze znakomitą wiadomością: „Optyka” znalazła się na liście punktowanych czasopism naukowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Za publikacje w naszym czasopiśmie przyznawane są 2 punkty naukowe! Bardzo dziękujemy Autorom za dotychczasowe publikacje – to dzięki Wam i dla Was staraliśmy się o przyznanie punktów i tak oto jesteśmy obecnie jedynym punktowanym czasopismem branżowym z zakresu optyki okularowej, optometrii i kontaktologii. Mamy nadzieję, że punktacja będzie dodatkową zachętą dla wszystkich, którzy uważają, że ich prace wnoszą nowe spojrzenie na tematy bliskie optykom, optometrystom i okulistom. Serdecznie zapraszamy do publikowania na łamach „Optyki”.

Z Nowym Rokiem wprowadziliśmy też trochę zmian graficznych, odświeżających layout „Optyki”. Mamy nadzieję, że przypadną one Państwu do gustu.

Nasi specjaliści od marketingu – Tomasz Krawczyk i Adam Mamok – proponują w tym numerze niezwykle ciekawe tematy. Tomasz Krawczyk koncentruje się na obsłudze trudnego klienta, zaś Adam Mamok – na prawidłowej wycenie salonu optycznego.

Optyka czasopismem naukowym!

Szanowni Państwo,

Z wielką radością informujemy, że branżowy dwumiesięcznik OPTYKA znalazł się w najnowszym wykazie punktowanych czasopism naukowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego https://pbn.nauka.gov.pl/journals/42176
Za publikacje w gazecie OPTYKA przyznawane są 2 punkty naukowe.
Nasze starania powiodły się i teraz jesteśmy jedynym polskim pismem naukowym z zakresu optyki okularowej, optometrii i kontaktologii!

Firma SEIKO szuka pracowników

SEIKO, japoński koncern o globalnym zasięgu, jest jednym z wiodących dostawców innowacyjnych produktów i usług, działającym w obszarze zaawansowanych technologii, m.in. w dziedzinie optyki i produkcji soczewek okularowych.

Aktualnie poszukujemy osób na stanowisko:

Przedstawiciel Handlowy - Optyk

w następujących rejonach:

  1. 1.Rejon Warszawa

(preferowane miejsce zamieszkania: Warszawa)

  1. 2.Rejon północnej Polski

(preferowane miejsce zamieszkania: Trójmiasto)

  1. 3.Rejon centralno-wschodniej Polski

(preferowane miejsce zamieszkania: Białystok/Lublin/Łódź)

  1. 4.Rejon południowej Polski

(preferowane miejsce zamieszkania: Katowice/Kraków)

  1. 5.Rejon południowo-zachodniej Polski

(preferowane miejsce zamieszkania: Wrocław/Poznań)

Zakres obowiązków:

  • sprzedaż produktów firmy
  • organizowanie i prowadzenie szkoleń na temat produktów firmy
  • regularne wizyty w zakładach optycznych w wyznaczonym rejonie Polski

Wymagania:

  • niezbędne kilkuletnie doświadczenie w pracy w zakładzie optycznym lub wykształcenie z zakresu optyki okularowej/optometrii.
  • doświadczenie w pracy przedstawiciela handlowego mile widziane
  • prawo jazdy

Poszukujemy osoby energicznej, komunikatywnej i dobrze zorganizowanej, wykazującej się samodzielnością i gotowością do ponoszenia odpowiedzialności za wyniki sprzedaży.

Oferujemy:

  • umowę o pracę
  • atrakcyjne wynagrodzenie (stałą pensję oraz premię uzależnioną od wyników sprzedaży)
  • niezbędnie narzędzia pracy (samochód, komputer, telefon, tablet)
  • szansę rozwoju zawodowego oraz szkolenia
  • pracę w profesjonalnym i miłym zespole
  • pakiet socjalny (kartę Multisport/ pakiety medyczne Luxmed)

Jeśli chcesz do nas dołączyć prześlij nam swoje CV na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

XI Kongres Optyków KRIO 2015 - fotorelacja

W dniach 19–22 listopada centrum świata polskiej branży optycznej przeniosło się do Wisły, do hotelu Gołębiewski, gdzie odbywał się XI Ogólnopolski Kongres Optyków KRIO i towarzysząca mu wystawa optyczna Optyka 2015. Organizatorami wydarzenia była Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie. Liczna frekwencja, tłok na stoiskach wystawców oraz dobra zabawa wieczorami dowodzą, że taka formuła Kongresu ciągle podoba się polskim optykom.

Nowy numer Optyki 6/2015

Szanowni Państwo,

0615Ostatni w tym roku numer jest bardzo różnorodny, jeśli chodzi o tematykę, dając Państwu pole do świątecznych przemyśleń i tworzenia planów na Nowy Rok. Szczególnie polecamy blok marketingowy, w którym Adam Mamok kontynuuje temat sukcesji w branży optycznej, a jest to temat aktualny w wielu polskich rodzinach optycznych. Tomasz Krawczyk zachęca do aktywnego słuchania swoich klientów, co jest kluczem do udanego z nimi porozumienia i zaskarbienia sobie miana salonu „zorientowanego na klientów”.

Jak prowadzić terapię wzrokową u pacjentów po udarach czy urazach mózgu piszą Monika Czaińska, Katarzyna Dubas oraz Jagna Sobierajewicz. Tomasz Suliński zwraca uwagę na konieczność wypytania pacjenta – podczas wywiadu – o przyjmowane leki, podając przykłady ogólnoustrojowych farmaceutyków wpływających na widzenie. To temat – rzeka, zatem artykuł ten uczula tylko specjalistów na ten problem.

Prezentacje Zeiss Eyewear by Stepper

We wrześniu i październiku firma Optimex-Viscom zorganizowała serię spotkań z klientami w kilku miastach: Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Gdyni, Poznaniu i Warszawie. Redakcja „Optyki” wzięła udział w warszawskim spotkaniu, które miało miejsce 9 października w hotelu Hilton. W czasie spotkań została zaprezentowana najnowsza kolekcja okularów Zeiss Eyewear by Stepper. To efekt współpracy znanej z doskonałej, precyzyjnej optyki firmy Carl Zeiss z firmą Stepper, mającą długoletnie doświadczenie w produkcji opraw okularowych.
Zaproszeni goście wysłuchali prezentacji na temat tej kolekcji, na którą składa się 29 modeli korekcyjnych. Charakteryzuje je doskonała jakość wykonania oraz dbałość o szczegóły, dzięki czemu znajdują uznanie u najbardziej wymagających klientów. W czasie prezentacji podkreślono, że projekty wykonywane są z materiałów wysokiej jakości, jak np. TX5, czyli poliamid pozyskiwany z nylonu, który jest o 25% lżejszy od tradycyjnych plastików, a dodatkowo jest odporny na zarysowania oraz nie wywołuje alergii.

Nowy numer Optyki 5/2015

0515Szanowni Państwo,
Oddajemy w Państwa ręce numer przedkongresowy, poświęcony w dużej części komunikacji z klientem / pacjentem salonów optycznych i gabinetów optometrycznych, której to sztuki również trzeba się nauczyć – znaczenie umiejętności miękkich w relacjach z klientem jest nie do przecenienia. Tomasz Krawczyk pisze o strategii kompleksowej obsługi klienta, a Monika Czaińska i Jagna Sobierajewicz o relacji pacjenta z optometrystą. Publikujemy również artykuł z magazynu „Optician” na temat tego, jak wsłuchać się w potrzeby pacjenta i jak poznać jego podejście do korekcji wzroku – dzięki temu będziemy wiedzieć, jakie produkty możemy mu polecać, aby jak najlepiej pasowały do jego życia i wymagań. Adam Mamok porusza w swoim tekście ciekawy problem – sukcesji w branży optycznej. Z pewnością dla wielu z naszych czytelników jest to kwestia ich obecnie trapiąca.

Konferencja PSSK „Kontaktologia – rozwój praktyki” 2015

3 października odbyła się w Gdańsku kolejna konferencja edukacyjna Polskiego Stowarzyszenia Soczewek Kontaktowych. Specjaliści – optycy, optometryści, okuliści, studenci – licznie, bo w liczbie 160, pojawili się w sobotni poranek na gdańskiej Starówce w hotelu Radisson Blue, by dowiedzieć się, co mogą jeszcze zrobić, poprawić i czego się nauczyć, aby z sukcesem prowadzić praktykę kontaktologiczną. Konferencji towarzyszyła wystawa firm kontaktologicznych i sprzętowych.

Konferencję rozpoczęła prezentacja Rozalii Omieczyńskiej na temat prowadzenia kart pacjenta w taki sposób, aby zawierały one jak najwięcej informacji o schorzeniu pacjenta, z naciskiem na wywiad i biomikroskopię, wraz z uwzględnieniem aspektów prawnych (oświadczenie dotyczące wydania dokumentacji, zgoda na wykonanie zdjęcia oka, upoważnienie do dostępu do dokumentacji, oświadczenie dotyczące stosowania soczewek kontaktowych, itp.). Jędrzej Kućko doradzał, jak wykonywać zdjęcia przedniego oka przy użyciu smartfona i jakie aplikacje są do tego przeznaczone. Następnie lek. Dorota Strońska-Lipowicz opowiedziała o medycznych wskazaniach i przeciwwskazaniach w stosowaniu soczewek kontaktowych.
Drugą część spotkania otworzyła lek. med. Ewa Wojciechowska, zachęcając do aplikowania soczewek kontaktowych u dzieci, podając przykłady udanych przypadków z własnej praktyki. Monika Czaińska przybliżyła temat zaburzeń widzenia obuocznego w aspekcie korekcji soczewkami kontaktowymi. Kamil Chlebicki omówił metody kontroli krótkowzroczności, przedstawiając też trochę danych statystycznych dowodzących, że gwałtowny wzrost występowania krótkowzroczności jest faktem – i to zarówno w Azji, USA, jak i w Europie. Obecnie istnieją cztery sposoby przeciwdziałania progresji krótkowzroczności: atropina czy pirenzepina; ortokeratologia; soczewki multi- i bifokalne z centrum do dali; okulary dwuogniskowe i progresywne. Bardzo ważna dla zahamowania progresji krótkowzroczności okazała się aktywność na świeżym powietrzu – choć mechanizm nie jest jeszcze znany, to badania naukowe potwierdzają jej znaczenie.