Aktualności

Nowy numer Optyki 4/2016

Optyka 4(41)2016 okladkaSzanowni Państwo,

Tradycyjnie już powakacyjny numer „Optyki” w dużej mierze poświęcamy korekcji wzroku u dzieci, aby przypomnieć, że zbliżający się początek roku szkolnego może być dla nas okazją do zorganizowania akcji – badań przesiewowych dla dzieci w naszej okolicy. Monika Czaińska pisze o wadach wzroku dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zaś Aleksandra Piechowiak dokonała przeglądu optotypów najbardziej odpowiednich do badania ostrości wzroku u dzieci.

Nowy numer Optyki 3/2016

Optyka 3(40)2016 okladkaSzanowni Państwo,

Przedwakacyjny numer „Optyki” zapewni Państwu wiele informacji, niemałą porcję wiedzy i sporo materiału do przemyśleń. Przede wszystkim trzeba zacząć od artykułu Tomasza Krawczyka na temat sztuki sprzedaży i przekonać się, że sprzedawać też trzeba umieć i że wymaga to wiedzy, warsztatu i uczciwości w stosunku do klienta, a także określonej postawy życiowej sprzedawcy. Warto zrobić w tym zakresie rachunek sumienia, zarówno swój, jak i naszych pracowników.

Premiera nowych soczewek multifokalnych Acuvue

20 marca, tuż po zakończeniu 9. Międzynarodowego Sympozjum Naukowego ACUVUE Eye Health Advisor, w hotelu Hilton w Warszawie odbyła się premiera nowych soczewek jednodniowych dla pacjentów z prezbiopią. 1-Day ACUVUE Moist Multifocal – bo o nich mowa – to jednodniowe, wieloogniskowe soczewki o zoptymalizowanej konstrukcji sfery optycznej, dopasowanej do zmieniającej się w oku prezbiopijnym wielkości źrenicy. Ich konstrukcja jest asferyczna z centrum do bliży, a wykonane zostały z materiału Etafi lcon A z wbudowanym składnikiem nawilżającym PVP (poliwinylopirolidon) w technologii Lacreon. Soczewki, które zdobyły nagrodę Silmo d’Or na targach Silmo w 2015 roku, dostępne są w zakresie mocy od -9,00D do +6,00D (co 0,25D).

Więcej na temat nowych soczewek w Optyce 2/2016. Zapraszamy do galerii z wydarzenia.

Acuvue 2016_2 Acuvue 2016_8

Kampania Maverick marki Carrera – prezentacja kolekcji

17 marca odbyła się w Warszawie prezentacja wyjątkowej kolekcji okularów Carrera, sygnowanej przez amerykańskiego aktora i muzyka Jareda Leto, pierwszego ambasadora marki. Na prezentację zaprosiła firma Optimex-Viscom, dystrybutor marki Carrera w Polsce.

Więcej na temat nowej kolekcji Carrera w Optyce 2/2016. Zapraszamy do galerii z wydarzenia.

Maveric 2016_2 Maveric 2016_6

IX Międzynarodowe Sympozjum Naukowe ACUVUE Eye Health Advisor

W dniach 19–20 marca odbyła się dziewiąta już edycja Międzynarodowego Sympozjum Naukowego ACUVUE Eye Health Advisor. Organizator, czyli firma Johnson & Johnson Vision Care Inc., zorganizowała je w warszawskim hotelu Hilton, a w wydarzeniu uczestniczyło około 550 specjalistów, nie tylko z Polski, ale i z Grecji, Węgier, Czech czy krajów nadbałtyckich. Słuchali oni wykładów i dyskusji wybitnych wykładowców z Polski i zagranicy, omawiających najbardziej aktualne tematy i osiągnięcia w dziedzinie kontaktologii, bazując na najnowszych wynikach badań. Po raz kolejny była możliwość obejrzenia on-line transmisji na żywo z sympozjum, z czego w sobotę 19 marca skorzystało 290 osób, a w niedzielę 167 osób. Dla porównania w 2015 roku pierwszego dnia transmisję śledziło 99 osób, a drugiego 50 osób, tak więc wzrost jest imponujący.

Więcej na temat Sympozjum w Optyce 2/2016. Zapraszamy do galerii z wydarzenia.

EHA 2016_27 EHA 2016_28

Nowy numer Optyki 2/2016

Optyka 2(39)2016 okladkaSzanowni Państwo,

Przedstawiamy kolejny, tym razem już wiosenny numer „Optyki”. Tematem przewodnim jest sport, którego rozmaite wersje i stopnie zaawansowania stają się w naszym społeczeństwie coraz powszechniejsze, a wiąże się to przede wszystkim z troską o zdrowie i z prowadzeniem zdrowego trybu życia. Pokazujemy zatem okulary i oprawy sportowe, piszemy o sposobach na zaparowywanie soczewek, o badaniu optometrycznym sportowca (Monika Czaińska i Jagna Sobierajewicz), a wreszcie o sporcie w aspekcie soczewek kontaktowych (Ella Ewens).

Nowy numer Optyki 1/2016

Optyka 1382016 okladkaSzanowi Państwo,

Oddajemy w Państwa ręce pierwszy w tym roku numer „Optyki” wraz ze znakomitą wiadomością: „Optyka” znalazła się na liście punktowanych czasopism naukowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Za publikacje w naszym czasopiśmie przyznawane są 2 punkty naukowe! Bardzo dziękujemy Autorom za dotychczasowe publikacje – to dzięki Wam i dla Was staraliśmy się o przyznanie punktów i tak oto jesteśmy obecnie jedynym punktowanym czasopismem branżowym z zakresu optyki okularowej, optometrii i kontaktologii. Mamy nadzieję, że punktacja będzie dodatkową zachętą dla wszystkich, którzy uważają, że ich prace wnoszą nowe spojrzenie na tematy bliskie optykom, optometrystom i okulistom. Serdecznie zapraszamy do publikowania na łamach „Optyki”.

Z Nowym Rokiem wprowadziliśmy też trochę zmian graficznych, odświeżających layout „Optyki”. Mamy nadzieję, że przypadną one Państwu do gustu.

Nasi specjaliści od marketingu – Tomasz Krawczyk i Adam Mamok – proponują w tym numerze niezwykle ciekawe tematy. Tomasz Krawczyk koncentruje się na obsłudze trudnego klienta, zaś Adam Mamok – na prawidłowej wycenie salonu optycznego.