Aktualności

Nowy numer Optyki 6/2015

Szanowni Państwo,

0615Ostatni w tym roku numer jest bardzo różnorodny, jeśli chodzi o tematykę, dając Państwu pole do świątecznych przemyśleń i tworzenia planów na Nowy Rok. Szczególnie polecamy blok marketingowy, w którym Adam Mamok kontynuuje temat sukcesji w branży optycznej, a jest to temat aktualny w wielu polskich rodzinach optycznych. Tomasz Krawczyk zachęca do aktywnego słuchania swoich klientów, co jest kluczem do udanego z nimi porozumienia i zaskarbienia sobie miana salonu „zorientowanego na klientów”.

Jak prowadzić terapię wzrokową u pacjentów po udarach czy urazach mózgu piszą Monika Czaińska, Katarzyna Dubas oraz Jagna Sobierajewicz. Tomasz Suliński zwraca uwagę na konieczność wypytania pacjenta – podczas wywiadu – o przyjmowane leki, podając przykłady ogólnoustrojowych farmaceutyków wpływających na widzenie. To temat – rzeka, zatem artykuł ten uczula tylko specjalistów na ten problem.

Prezentacje Zeiss Eyewear by Stepper

We wrześniu i październiku firma Optimex-Viscom zorganizowała serię spotkań z klientami w kilku miastach: Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Gdyni, Poznaniu i Warszawie. Redakcja „Optyki” wzięła udział w warszawskim spotkaniu, które miało miejsce 9 października w hotelu Hilton. W czasie spotkań została zaprezentowana najnowsza kolekcja okularów Zeiss Eyewear by Stepper. To efekt współpracy znanej z doskonałej, precyzyjnej optyki firmy Carl Zeiss z firmą Stepper, mającą długoletnie doświadczenie w produkcji opraw okularowych.
Zaproszeni goście wysłuchali prezentacji na temat tej kolekcji, na którą składa się 29 modeli korekcyjnych. Charakteryzuje je doskonała jakość wykonania oraz dbałość o szczegóły, dzięki czemu znajdują uznanie u najbardziej wymagających klientów. W czasie prezentacji podkreślono, że projekty wykonywane są z materiałów wysokiej jakości, jak np. TX5, czyli poliamid pozyskiwany z nylonu, który jest o 25% lżejszy od tradycyjnych plastików, a dodatkowo jest odporny na zarysowania oraz nie wywołuje alergii.

Nowy numer Optyki 5/2015

0515Szanowni Państwo,
Oddajemy w Państwa ręce numer przedkongresowy, poświęcony w dużej części komunikacji z klientem / pacjentem salonów optycznych i gabinetów optometrycznych, której to sztuki również trzeba się nauczyć – znaczenie umiejętności miękkich w relacjach z klientem jest nie do przecenienia. Tomasz Krawczyk pisze o strategii kompleksowej obsługi klienta, a Monika Czaińska i Jagna Sobierajewicz o relacji pacjenta z optometrystą. Publikujemy również artykuł z magazynu „Optician” na temat tego, jak wsłuchać się w potrzeby pacjenta i jak poznać jego podejście do korekcji wzroku – dzięki temu będziemy wiedzieć, jakie produkty możemy mu polecać, aby jak najlepiej pasowały do jego życia i wymagań. Adam Mamok porusza w swoim tekście ciekawy problem – sukcesji w branży optycznej. Z pewnością dla wielu z naszych czytelników jest to kwestia ich obecnie trapiąca.

Konferencja PSSK „Kontaktologia – rozwój praktyki” 2015

3 października odbyła się w Gdańsku kolejna konferencja edukacyjna Polskiego Stowarzyszenia Soczewek Kontaktowych. Specjaliści – optycy, optometryści, okuliści, studenci – licznie, bo w liczbie 160, pojawili się w sobotni poranek na gdańskiej Starówce w hotelu Radisson Blue, by dowiedzieć się, co mogą jeszcze zrobić, poprawić i czego się nauczyć, aby z sukcesem prowadzić praktykę kontaktologiczną. Konferencji towarzyszyła wystawa firm kontaktologicznych i sprzętowych.

Konferencję rozpoczęła prezentacja Rozalii Omieczyńskiej na temat prowadzenia kart pacjenta w taki sposób, aby zawierały one jak najwięcej informacji o schorzeniu pacjenta, z naciskiem na wywiad i biomikroskopię, wraz z uwzględnieniem aspektów prawnych (oświadczenie dotyczące wydania dokumentacji, zgoda na wykonanie zdjęcia oka, upoważnienie do dostępu do dokumentacji, oświadczenie dotyczące stosowania soczewek kontaktowych, itp.). Jędrzej Kućko doradzał, jak wykonywać zdjęcia przedniego oka przy użyciu smartfona i jakie aplikacje są do tego przeznaczone. Następnie lek. Dorota Strońska-Lipowicz opowiedziała o medycznych wskazaniach i przeciwwskazaniach w stosowaniu soczewek kontaktowych.
Drugą część spotkania otworzyła lek. med. Ewa Wojciechowska, zachęcając do aplikowania soczewek kontaktowych u dzieci, podając przykłady udanych przypadków z własnej praktyki. Monika Czaińska przybliżyła temat zaburzeń widzenia obuocznego w aspekcie korekcji soczewkami kontaktowymi. Kamil Chlebicki omówił metody kontroli krótkowzroczności, przedstawiając też trochę danych statystycznych dowodzących, że gwałtowny wzrost występowania krótkowzroczności jest faktem – i to zarówno w Azji, USA, jak i w Europie. Obecnie istnieją cztery sposoby przeciwdziałania progresji krótkowzroczności: atropina czy pirenzepina; ortokeratologia; soczewki multi- i bifokalne z centrum do dali; okulary dwuogniskowe i progresywne. Bardzo ważna dla zahamowania progresji krótkowzroczności okazała się aktywność na świeżym powietrzu – choć mechanizm nie jest jeszcze znany, to badania naukowe potwierdzają jej znaczenie.

Kampania reklamowa Crizal

14 września firma Essilor Polonia ruszyła z nową kampanią konsumencką promującą soczewki okularowe Crizal, z tej okazji organizując też spotkania dla optyków. Warszawskie spotkanie odbyło się 2 września w Multikinie w Złotych Tarsach, a uświetniła je swoją obecnością dziennikarka Dorota Gardias, ambasadorka marki Crizal, w spotach edukująca konsumentów na temat bezpieczeństwa wzroku Jak mówi Justyna Skrzypek, Country Marketing Manager firmy Essilor, „Dorota Gardias doskonale wpisuje się w strategię komunikacji marki Crizal.

Nowy numer Optyki 4/2015

0415Szanowni Państwo,

Jak co roku na koniec wakacji proponujemy zająć się bardziej widzeniem dzieci i przygotowaniem dla nich specjalnej oferty, zachęcającej do zbadania wzroku przed rozpoczęciem roku szkolnego. Dlatego pokazujemy nowe modele okularowe dla dzieci, zachęcamy – piórem lek. med. Ewy Wojciechowskiej – do aplikacji dzieciom soczewek kontaktowych, ostrzegamy przed szkodliwym wpływem światła niebieskiego, co tłumaczy w swoim artykule dr Jacek Pniewski. Głównie z myślą o małych klientach przedstawiamy też zestawienie dostępnych na rynku powłok chroniących przed światłem niebieskim, a jest to w ostatnich latach ważny temat w branży.

PTOO zaprasza na kurs języka angielskiego

English in Vision Science – online course

Z radością informujemy Państwa o kolejnej edycji kursu English in Vision Science organizowanej przez Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki. Doświadczenie z poprzedniej edycji pokazuje, że kurs okazał się niezwykle przydatny dla specjalistów ochrony wzroku, optometrystów.  W związku z dużym zainteresowaniem, pragniemy Państwa zachęcić do wzięcia udziału w kolejnej edycji English in Vision Science, która rozpocznie się w październiku/listopadzie 2015.

XI Kongres Optyków KRIO 2015

W imieniu Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej zapraszamy serdecznie do udziału w kolejnej edycji wystawy optycznej OPTYKA, towarzyszącej XI KONGRESOWI KRIO.
Kongres odbędzie się w terminie 19-22 listopada 2015 w Hotelu GOŁĘBIEWSKI w Wiśle.
Termin zgłoszeń upływa 30 czerwca, a firmy, które prześlą swoje zgłoszenie do tego dnia, mogą liczyć na promocyjną, niższą cenę niż w przypadku zgłoszeń przesłanych po tym terminie.