Aktualności

II Konferencja Naukowo-Szkoleniowa PTO-IPKK 2015

W ramach integracji środowiska ortoptystów, lekarzy okulistów, optometrystów i optyków na rzecz rozwoju wiedzy ortoptycznej, w dniach 13–14 czerwca 2015 r. w hotelu Arkadia Royal w Warszawie odbyła się II Konferencja Naukowo-Szkoleniowa Polskiego Towarzystwa Ortoptycznego im. Profesor Krystyny Krzystkowej.

Nowy numer Optyki 3/2015

0315Szanowni Państwo,
Tym przedwakacyjnym numerem kończymy sezon obfitujący w wiele wydarzeń, konferencji, szkoleń i spotkań branżowych, które z przyjemnością opisujemy na naszych łamach, mając nadzieję, że uczestnictwo w nich dało Państwu wiele tematów do przemyśleń podczas letnich miesięcy. My z kolei cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w tych spotkaniach, by móc się z Państwem podzielić naszymi wrażeniami.
Wprawdzie maj nie rozpieszczał nas specjalnie, jeśli chodzi o słoneczne dni, to jest nadzieja, że wraz z czerwcem i lipcem sytuacja ta ulegnie poprawia. Dlatego wśród tematów letniego numeru nie mogło zabraknąć ochrony przed słońcem, zwłaszcza podczas aktywności na świeżym powietrzu. Dr Jacek Pniewski z Uniwersytetu Warszawskiego ciekawie – z nieco innej perspektywy – pisze o promieniowaniu UV i o świetle niebieskim (temat ten będziemy kontynuować w kolejnym numerze „Optyki”). Przypominamy także sylwetkę prof. Minasa Coroneo, który całe życie naukowe spędził na badaniach nad skutkami promieniowania UV i oftalmoheliozami, chorobami wywołanymi światłem słonecznym. 

Tajemnica doskonałego widzenia – konferencje firmy Hoya 2015

W maju i czerwcu bieżącego roku firma Hoya Lens Poland po raz kolejny zaprosiła swoich klientów na cykl konferencji, które odbyły się w ośmiu miastach Polski. Jak pokazuje doświadczenie organizatorów, mimo upływu czasu formuła takich spotkań nadal cieszy się ogromną popularnością. To doskonała okazja do zaprezentowania swoich nowości i porozmawiania z klientami. Tematem konferencji był sekret doskonałego widzenia – nowe produkty z rodziny indywidualnych soczewek Hoya V+ oraz innowacja w dziedzinie ochrony wzroku – urządzenie EasyScan, służące do obrazowania siatkówki. Poza wartością merytoryczną spotkań, niewątpliwą atrakcją okazała się historia firmy Hoya, opowiedziana poprzez… malowanie piaskiem.

Piknik z kulturą japońską i firmą Hoya 2015

W sobotę 30 maja już po raz trzeci stołeczny Torwar wypełnił się po brzegi miłośnikami wszystkiego, co japońskie. Przybyli na Matsuri (w języku japońskim słowo to oznacza festiwal), czyli „Piknik z kulturą japońską”, zorganizowany w ramach współpracy między Związkiem Pracodawców Shokokai, Klubem Japońskim w Polsce oraz Ambasadą Japonii, a mający na celu promowanie polsko-japońskich stosunków i wymiany kulturowej.

Słoneczna Wyspa firm Essilor, Menrad i CooperVision 2015

Firmy Essilor, Menrad i CooperVision zaprosiły optyków na wieczorne spotkania na Słonecznej Wyspie w ośmiu miastach Polski: Gdańsku, Szczecinie, Poznaniu, Łodzi, Warszawie, Krakowie, Katowicach i we Wrocławiu. Warszawskie spotkanie, które odbyło się 25 maja w nadwiślańskiej restauracji Boathouse, prowadziło trzech znanych prezenterów sportowych: Jacek Kurowski, Sergiusz Ryczel i Mateusz Borek. Mówili oni o tym, jak jakość, rzetelność i wizerunek są istotne w ich życiu zawodowym, motywując zgromadzonych gości do wprowadzenia tych wartości również do swoich salonów optycznych.

Konferencja studencka na UM 2015

20 maja Studenckie Koło Naukowe Optyki Okularowej i Optometrii oraz Studenckie Towarzystwo Naukowe UM w Poznaniu zorganizowało – po raz pierwszy – konferencję „Metody badania narządu wzroku – nowe horyzonty”. Patronat medialny nad konferencją, która odbyła się w Collegium Anatomicum na terenie Uniwersytetu Medycznego, objęła redakcja „Optyki” oraz portal Dbaj o wzrok.pl. Patronem merytorycznym tej studenckiej konferencji (i współprowadzącym) był dr hab. n. med. Marcin Stopa, Kierownik Katedry Optometrii i Biologii Układu Wzrokowego na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Opiekunami merytorycznymi byli dr n. med. Danuta Pieczyrak i dr n. med. Andrzej Michalski. Wśród specjalnych gości znalazł się prof. dr hab. med. Bogdan Miśkowiak i Bogdan Poniedziałek, Kanclerz UM.

Premiera soczewek 1-DAY ACUVUE Define w Warszawie

Firma Johnson & Johnson Vision Care wprowadziła na polski rynek akcentujące soczewki kontaktowe 1-DAY ACUVUE Define.
Soczewki 1-DAY ACUVUE Define dzięki innowacyjnemu wzorowi podkreślają naturalne piękno oczu, występując w dwóch rodzajach: Natural Sparkle oraz Natural Shimmer. Te pierwsze podkreślają blask oczu, dając efekt rozświetlenia, zaś drugie – nadają spojrzeniu głębię oraz intensyfikują barwę tęczówki. Obie wersje soczewek nadają się do każdego koloru oczu, dodatkowo nawilżają oczy i chronią je przed szkodliwym promieniowaniem UV (filtr klasy 2). Projekt soczewek działa w dwojaki sposób: wyraźny obrys pierścienia rąbkowego dodaje spojrzeniu głębi, a zastosowane jaśniejsze elementy idealnie komponują się z kolorem oczu, zapewniając im piękny wygląd oraz rozświetlone i pełne blasku spojrzenie.

Pomoce dla słabowidzących w Lynx Optique 2015

Warszawski salon optyczny Lynx Optique w centrum handlowym Arkadia jest pierwszym tej sieci, w którym pojawił się sektor pomocy dla osób słabowidzących. Wśród proponowanych produktów znanych marek są m.in. pomoce elektroniczne, lupy, filtry, lampy, podstawki do czytania, systemy Keplera i Galileusza. Jak objaśnił Tomasz Suliński, Manager ds. Medycznych i Technicznych w Lynx Optique, poniedziałek to dzień, który został przeznaczony na obsługę osób słabowidzących – tak długie badanie, jakiego potrzebują i na dobór pomocy optycznych, wraz z nauką obsługi różnych urządzeń. Pomyślano także o osobach starszych lub takich, dla których poruszanie się po mieście jest utrudnione – ich osoby bliskie mogą otrzymać w salonie książeczkę z tekstami wydrukowanymi czcionkami różnej wielkości. Przy każdej wersji podana jest moc lupy, która będzie odpowiednia do czytania przez osobę słabowidzącą.

Premiera soczewek 1-DAY ACUVUE Define

Firma Johnson & Johnson Vision Care wprowadziła na polski rynek akcentujące soczewki kontaktowe 1-DAY ACUVUE Define. Dzięki innowacyjnemu wzorowi podkreślają one naturalne piękno oczu, występując w dwóch rodzajach: Natural Sparkle oraz Natural Shimmer. Te pierwsze podkreślają blask oczu, dając efekt rozświetlenia, zaś drugie – nadają spojrzeniu głębię oraz intensyfikują barwę tęczówki. Obie wersje soczewek nadają się do każdego koloru oczu, dodatkowo nawilżając oczy i chroniąc je przed szkodliwym promieniowaniem UV.

Sympozjum ACUVUE Eye Health Advisor 2015

W dniach 11–12 kwietnia w warszawskim hotelu Hilton zebrali się specjaliści branży optycznej, aby wziąć udział w ósmym już Międzynarodowym Sympozjum Naukowym ACUVUE Eye Health Advisor, zorganizowanym przez firmę Johnson & Johnson. Blisko 650 osób wysłuchało niezwykle ciekawych prezentacji takich światowych sław, jak prof. Philip Morgan czy dr Noel Brennan, którym wiedzą i swobodą wypowiedzi nie ustępowali polscy wykładowcy, zwłaszcza dr n. med. Anna Maria Ambroziak i dr n. med. Wojciech Kołodziejczyk.