Aktualności

Premiera soczewek 1-DAY ACUVUE Define

Firma Johnson & Johnson Vision Care wprowadziła na polski rynek akcentujące soczewki kontaktowe 1-DAY ACUVUE Define. Dzięki innowacyjnemu wzorowi podkreślają one naturalne piękno oczu, występując w dwóch rodzajach: Natural Sparkle oraz Natural Shimmer. Te pierwsze podkreślają blask oczu, dając efekt rozświetlenia, zaś drugie – nadają spojrzeniu głębię oraz intensyfikują barwę tęczówki. Obie wersje soczewek nadają się do każdego koloru oczu, dodatkowo nawilżając oczy i chroniąc je przed szkodliwym promieniowaniem UV.

Sympozjum ACUVUE Eye Health Advisor 2015

W dniach 11–12 kwietnia w warszawskim hotelu Hilton zebrali się specjaliści branży optycznej, aby wziąć udział w ósmym już Międzynarodowym Sympozjum Naukowym ACUVUE Eye Health Advisor, zorganizowanym przez firmę Johnson & Johnson. Blisko 650 osób wysłuchało niezwykle ciekawych prezentacji takich światowych sław, jak prof. Philip Morgan czy dr Noel Brennan, którym wiedzą i swobodą wypowiedzi nie ustępowali polscy wykładowcy, zwłaszcza dr n. med. Anna Maria Ambroziak i dr n. med. Wojciech Kołodziejczyk.

Jubileusz XX-lecia Cechu Optyków w Warszawie 2015

18 kwietnia br. w Warszawie odbyły się obchody jubileuszu XX-lecia Cechu Optyków. W uroczystości licznie uczestniczyli koleżanki i koledzy z Cechu, zaproszeni goście honorowi: dr n. med. Andrzej Styszyński, Prezes Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej Jan Witkowski, Starszy Międzywojewódzkiego Cechu Rzemiosł Optycznych Leszek Gołuch, Starszy Lubelskiego Cechu Optyków Artur Polar, Starszy Małopolskiego Cechu Optyków Marian Wójcik, Starszy Dolnośląskiego Cechu Józef Wróblewski, Starszy Śląskiego Cechu Optyków Aleksander Filak, jak również redakcja „Optyki”.

Nowy numer Optyki 2/2015

Szanowni Państwo,
Wiosenny numer „Optyki” zachęca przede wszystkim do edukacji. Prof. Naskręcki zdaje sprawę z prac nad Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji w kontekście opisu kwalifikacji dla zawodów optyka okularowego i optometrysty. Piszemy także o e-learningu jako o nowoczesnym narzędziu edukacyjnym. Przypominamy też podział najpopularniejszych materiałów opraw okularowych, co jest wiedzą potrzebną w procesie sprzedaży.
Pozostając w temacie edukacji, zamieszczamy reportaż z konferencji „Optometria 2015”, wspólnego dużego przedsięwzięcia Polskiego Towarzystwa Optometrii i Optyki oraz Polskiego Stowarzyszenia Soczewek Kontaktowych. Sprawowaliśmy patronat medialny nad tym wydarzeniem, a teraz możemy pogratulować organizatorom tak okazałej i bogatej w merytoryczne treści imprezy. Liczba uczestników i chętnych do rejestracji jest ewidentnym dowodem na to, jak potrzebne w Polsce są tego rodzaju edukacyjne działania.

Nowy numer Optyki 1/2015

0115

Szanowni Państwo,

Gdy pod koniec grudnia szykowaliśmy się, by przywitać Nowy Rok, radość zamieniła się w głęboki żal. Dotarła do nas smutna wiadomość o śmierci wspaniałego człowieka, jakim był Marek Ożóg. Widok tłumów, jakie zapełniły najpierw kościół, a później ciasne alejki Cmentarza Bródnowskiego, potwierdził jedynie to, co wszyscy czuliśmy: odszedł ktoś niezastąpiony, kogo będzie nam bardzo brakować. Na pierwszych stronach tego numeru „Optyki” publikujemy wspomnienia najbliższych o Marku.

Pięć lat firmy CooperVision Polska

14 marca w warszawskim hotelu Radisson odbyła się konferencja z okazji piątej rocznicy wejścia firmy CooperVision na polski rynek. Spotkanie rozpoczął Dyrektor Marketingu Marcin Błażejowski, przybliżając historię polskiego oddziału, która zaczęła się dokładnie 1 marca 2010 r.

Celebryci wybierają okulary

Firma Optimex zaprosiła licznych polskich celebrytów do swojego warszawskiego showroomu, aby zapoznali się tam z nowościami okularowymi znanych marek z portfolio Optimex. Szczególnym powodzeniem cieszyły się nowości z kolekcji Jimmy Choo oraz Marc by Marc Jacobs.

Więcej artykułów…