Aktualności

Nowy numer Optyki 6/2017

OPTYKA 6 2017 okladkaSzanowni Państwo,

Choć przed nami parę dni świątecznego odpoczynku i wyciszenia, my proponujemy jeszcze dość poważną tematykę – biznes i edukacja. Do sukcesu w biznesie najlepiej przygotuje nas edukacja, zwłaszcza ta ciągła, ustawiczna, do czego nieustannie namawia prof. Naskręcki. Jesień i wiosna to w naszej branży zazwyczaj okres niezwykle intensywny, zapełniony konferencjami, szkoleniami i kursami. Dlatego w tym numerze proponujemy Państwu przegląd propozycji edukacyjnych firm optycznych i cechów, zarówno na temat produktów, procedur optycznych i optometrycznych, jak i zarządzania biznesem. Co ciekawe, jesteśmy też świadkami powstawania nowych form edukacji, również w naszej branży, czego przykładem m.in. webinaria, szkolenia on-line czy grywalizacja.

Poprosiliśmy kilka osób – tak się złożyło, że to same kobiety – o udzielenie porad czy też podzielenie się swoim doświadczeniem w zakresie zarządzania biznesem optycznym (Małgorzata Leszczyńska) oraz wyboru ścieżki kariery optometrysty (Weronika Leszczyńska, Sylwia Kropacz-Sobkowiak i Anna Chomicka).

Rusza Akademia Zakontaktowani. Nowoczesna Edukacja!

Wystartowała pierwsza edycja Akademii Zakontaktowanii - organizowana przez firmę Alcon.
Akademia to platforma edukacyjna dedykowana specjalistom związanym z branżą kontaktologiczną. Znajdują się na niej kursy on-line, filmy edukacyjne, ciekawe infografiki i materiały do pobrania. Program został opracowany przez lekarzy okulistów, optometrystów oraz dietetyków.
Akademia Zakontaktowanii to nowoczesne podejście do edukacji dla specjalistów, którzy dzięki darmowej platformie mogą podnosić swoje kompetencje i zdobywać certyfikaty. Dodatkowo uczestnicy mogą wygrywać atrakcyjne nagrody edukacyjne i uzyskać dostęp do regularnie dodawanych nowości z branży.
Wystarczy rejestracja w serwisie: www.akademia.za-kontaktowani.pl

OPTYKA z punktami Index Copernicus za 2016 rok!

Z przyjemnością informujemy, że czasopismo „Optyka” o numerze ISSN 2081-1268, kolejny raz przeszło pozytywnie proces ewaluacji IC Journals Master List 2016, której wynikiem jest przyznana punktacja ICV (Index Copernicus Value*) w wysokości 42.14 pkt.
Punktacja za rok 2015 wynosiła 35.28 pkt.
Wyniki ewaluacji ICI Journals Masters List to dla nas wyróżnienie i wielki sukces, na który warto było pracować. Dowodzi to wysokiego poziomu magazynu, na który swoją pracą złożyło się grono wspaniałych autorów, którym z tego miejsca pragniemy serdecznie podziękować i zaprosić do dalszej współpracy.
Paszport czasopisma „Optyka” (ISSN 2081-1268) w bazie ICI Journals Master List: https://journals.indexcopernicus.com/search/details?id=5981
*Ocena ICV (Index Copernicus Value) jest sumą punktów z oceny dwóch komponentów: jakości czasopisma naukowego oraz siły oddziaływania czasopisma naukowego.

Akademia Bausch+Lomb online

Marka Bausch+Lomb kontynuując misję wsparcia edukacyjnego w salonach optycznych wprowadza do swojej oferty szkoleniowej innowacyjne wykłady online!

Bez wychodzenia z domu mogą Państwo wziąć udział w szkoleniach prowadzonych na żywo przez największych ekspertów z zakresu okulistyki oraz optometrii w Polsce. W edycji jesiennej 2017 prezentacje przeprowadzą:  dr Dorota Szczęsna-Iskander, lek. med. Marek Skorupski, mgr Daria Rajchel, mgr Bartosz Tomczak, mgr Kamil Chlebicki oraz mgr Jędrzej Kućko. Szkolenia przeznaczone są dla asystentów sprzedaży, optometrystów oraz okulistów.

Wykłady są całkowicie interaktywne, w każdym momencie będą Państwo mogli zadać pytanie prowadzącemu, a na koniec prezentacji zaplanowana jest dyskusja dotycząca omawianego tematu.

Więcej szczegółów oraz rejestracja na: www.akademiabauschlomb.pl. Zapraszamy i zachęcamy do wzięcia udziału w webinariach!

Nowy numer Optyki 5/2017

OPTYKA 5 2017 okladkaSzanowni Państwo,

Polska należy do grupy państw, które weszły w fazę bardzo intensywnego starzenia się ludności. Dodatkowo, z uwagi na niskie wskaźniki dzietności, średni wiek ludności w naszym kraju w perspektywie kilkudziesięciu lat będzie należał do najwyższych w Europie. Sytuacja ta stanowi poważne wyzwanie zarówno w wymiarze gospodarczym, społecznym, jak i zdrowotnym, również dla naszej branży.
Dlatego w tym przedkongresowym numerze wiele miejsca poświęcamy tej przypadłości, będącej naturalnym efektem starzenia się organizmu. Autorzy już wspominanego przez nas raportu Instytutu Ochrony Zdrowia „Choroby oczu” zauważyli, że wiedza polskiego społeczeństwa w zakresie chorób oczu jest niewystarczająca, podobnie zresztą jak niewydolny jest system zdrowotny – potrzebne są zmiany, które zwiększą dostępność opieki ambulatoryjnej w okulistyce, profilaktykę oraz wczesne leczenie chorób oczu. Programy edukacyjne oraz popularyzacja regularnych badań wzroku to kolejne wyzwania stojące także przed naszą branżą, która siłą rzeczy stanie się coraz bardziej zaangażowana w opiekę nad widzeniem ludzi starszych.
W tym numerze o charakterystyce prezbiopii, badaniu prezbiopa w gabinecie optometrycznym oraz o sposobach korekcji piszą eksperci – Monika Feltzke, Paulina Figura i Tomasz Tokarzewski, Andrzej Michalski, Sylwia Stolarczyk i inni. 

Nowy numer Optyki 4/2017

OPTYKA 4 2017 okladkaSzanowni Państwo,

W tym numerze dostarczamy Państwu konkretną dawkę wiedzy na temat widzenia dzieci. Jak zwykle przed rozpoczęciem roku szkolnego, zachęcamy do poświęcenia więcej czasu młodszym pacjentom i klientom, których potrzeby wzrokowe, wraz z rozwojem technologicznym, stają się coraz większe. Piszą o tym, w oparciu o badania przeprowadzone w Pracowni Fizyki Widzenia i Optometrii na UAM, Alicja Brenk-Krakowska i Monika Jankowska. Cyfrowe zmęczenie wzroku to fakt – nie tylko u dorosłych, ale i u dzieci oraz nastolatków. Jakie są jego symptomy i jak można ryzyko ich wystąpienia redukować – o tym w artykule. Z kolei trójka autorów z tej samej uczelni – Katarzyna Dubas, Małgorzata Hadzicka i Sławomir Nogaj – udziela praktycznych wskazówek na temat badania optometrycznego małego dziecka. O własnych doświadczeniach z aplikacją soczewek kontaktowych dzieciom pisze doświadczona okulistka, Ewa Wojciechowska.
Dwie studentki optometrii oraz słuchaczki studium medycznego ortoptystek (Sylwia Piskulska i Paulina Jakusch) przeprowadziły ankietę wśród licealistów na temat profilaktyki dobrego widzenia – wyniki wskazują, że jest jeszcze wiele do zrobienia w edukowaniu nastolatków w tej kwestii. Natomiast w dziale „Optyka – nauka” Monika Lużyńska – także w oparciu o badania ankietowe – analizuje wiedzę klientów i pacjentów salonów optycznych odnośnie promieniowania UV i powodowanych przez nie schorzeń. Wyniki są bardzo ciekawe, zapraszamy do lektury.
Ogólnopolską akcję badań przesiewowych wśród dzieci w wieku 3–9 lat zorganizowało Polskie Towarzystwo Ortoptyczne im. prof. Krystyny Krzystkowej – wyniki akcji przedstawia Dorota Piszczek w sprawozdaniu z Sesji Ortoptycznej podczas Zjazdu Okulistów Polskich.

Gazeta OPTYKA jest Partnerem edukacyjnej kampanii „Zadbaj o wzrok i słuch”

Gazeta OPTYKA jest partnerem edukacyjnej kampanii „Zadbaj o wzrok i słuch”, w ramach której w gazecie „Naszemiasto.pl” ukazała się publikacja poświęcona dwóm najważniejszym zmysłom człowieka. Specjalnie dla Państwa dostępna jest ona również w wersji online http://dbajozdrowie.info/wp-content/uploads/2017/09/Zadbaj_o_wzrok_i_sluch.pdf
Zapraszamy do lektury! #zadbajowzrokisluch