Ocena poziomu wiedzy studentów pedagogiki przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej na temat wad wzroku u dzieci oraz ich wpływu na naukę, cz. III

OPTYKA 5/2024

Ocena poziomu wiedzy studentów pedagogiki przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej na temat wad wzroku u dzieci oraz ich wpływu na naukę, cz. III

Mgr Patrycja Adamczewska1, dr med. Małgorzata Seredyka-Burduk2
1Salon Optyczny Fielmann Galeria Zielone Arkady w Bydgoszczy
2Klinika Okulistyki i Optometrii Katedra Chorób Oczu Collegium Medicum w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

Wstęp

Wady refrakcji stanowią istotny problem wśród dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Bardzo duże znaczenie ma ich wczesne wykrycie, zastosowanie odpowiedniej korekcji oraz w szczególnych sytuacjach wdrożenie odpowiedniej terapii mającej na celu poprawę widzenia w przypadku niedowidzenia, usprawnienie widzenia obuocznego oraz koordynacji wzrokowo-motorycznej. Działania te mają niebagatelne znaczenie dla edukacji małych uczniów. W procesie rozpoznania zaburzeń widzenia u dzieci dużą rolę odgrywają nauczyciele. To oni spędzają z dzieckiem dużo czasu, obserwują na co dzień jego postępy w nauce i na podstawie charakterystycznych zachowań ucznia mogą podejrzewać problemy z widzeniem. Dzięki elementarnej wiedzy pedagogów na temat wad wzroku i znaczenia prawidłowego widzenia w procesie kształcenia możliwe jest wczesne podjęcie działań i skierowanie dziecka do specjalisty ochrony wzroku.

Strona www.gazeta-optyka.pl zawiera informacje wyłącznie dla profesjonalistów i specjalistów ochrony wzroku. Oświadczam, iż jestem świadoma/świadomy, że treści na stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów i jestem zainteresowana/y ofertą w ramach prowadzonej działalności związanej z obrotem wyrobów medycznych.