Safilo Group oraz Victoria Beckham ogłaszają zawarcie dziesięcioletniej, globalnej umowy licencyjnej na produkcję i dystrybucję kolekcji okularów.

Padwa/Londyn – 1 lipca 2025 – Safilo Group, jeden z kluczowych graczy w branży optycznej, specjalizujący się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji opraw korekcyjnych, okularów przeciwsłonecznych, outdoorowych, gogli oraz kasków oraz Victoria Beckham, Dyrektor Kreatywna i Założycielka marki sygnowanej własnym nazwiskiem, ogłaszają dziś zawarcie nowej, dziesięcioletniej globalnej umowy licencyjnej.

Umowa obejmuje projektowanie, produkcję i dystrybucję kolekcji okularów marki Victoria Beckham do końca grudnia 2035 roku.

Pełna kolekcja okularów – zarówno korekcyjnych, jak i przeciwsłonecznych – zostanie zaprezentowana na sezon wiosna-lato 2026, a jej premiera rynkowa planowana jest na styczeń 2026 roku.

„Cieszymy się, że do naszego portfela dołącza jedna z najbardziej ikonicznych dyrektorek kreatywnych w branży. Wspólnie dążymy do umocnienia pozycji marki jako globalnego punktu odniesienia w segmencie damskiej mody okularowej – oferując wyjątkowe, dopracowane w każdym detalu projekty, o minimalistycznym designie i wyrafinowanej estetyce. To luksusowa propozycja, wzmocniona wpływem i dziedzictwem Victorii Beckham, która z powodzeniem zbudowała i ugruntowała swoją markę w świecie mody” – powiedział Angelo Trocchia, CEO Safilo Group. „Ta współpraca dodatkowo wzmocni portfolio marek damskich w strukturze brandowej Safilo Group oraz umocni naszą pozycję w segmencie luksusowym” – dodał.

„Jestem podekscytowana współpracą z Safilo Group, która pozwoli wynieść markę Victoria Beckham Eyewear na wyższy poziom. Ich wiedza i doświadczenie w tej dziedzinie są niezrównane, a długoletnia reputacja oparta na najwyższej jakości i kunszcie wykonania mówi sama za siebie. Dzięki ich globalnemu zasięgowi i wiodącym kompetencjom w branży, z entuzjazmem patrzę na nadchodzące możliwości i nie mogę się doczekać, by wspólnie zrealizować naszą wizję” – powiedziała Victoria Beckham.

O Safilo Group

Safilo to globalny gracz w branży optycznej, który od ponad 90 lat projektuje, produkuje i dystrybuuje okulary przeciwsłoneczne, oprawy korekcyjne, okulary outdoorowe, gogle oraz kaski. Dzięki podejściu opartemu na analizie danych, Safilo wykracza poza tradycyjne granice swojej branży – łącząc w jednej organizacji włoskie wzornictwo, innowacje stylistyczne, techniczne i przemysłowe oraz zaawansowane platformy cyfrowe rozwijane w centrach technologicznych w Padwie i Portland. Te narzędzia są udostępniane optykom i partnerom handlowym, zapewniając wyjątkowe doświadczenia klienta. Kierując się misją „See the world at its best”, Safilo prowadzi swoje dziedzictwo oparte na innowacji i odpowiedzialności w stronę przyszłości.

Dzięki rozbudowanej globalnej strukturze, model biznesowy Safilo pozwala na pełną kontrolę nad całym łańcuchem wartości – od badań i rozwoju w pięciu renomowanych studiach projektowych w Padwie, Mediolanie, Nowym Jorku, Hongkongu i Portland, przez własne zakłady produkcyjne i sieć wykwalifikowanych partnerów, po ścisłą kontrolę jakości i idealne dopasowanie każdego produktu.

Safilo dociera do około 100 000 wyselekcjonowanych punktów sprzedaży na całym świecie poprzez rozbudowaną sieć własnych spółek w 40 krajach oraz ponad 40 partnerów w 70 krajach. Tradycyjny model dystrybucji hurtowej – obejmujący salony optyczne, sieci detaliczne, domy towarowe, sklepy specjalistyczne, butiki, strefy duty free oraz sklepy sportowe – jest uzupełniany przez sprzedaż bezpośrednią do konsumenta oraz platformy internetowe, zgodnie ze strategią rozwoju Grupy.

Portfel marek Safilo obejmuje marki własne: Carrera, Polaroid, Smith, Blenders, Privé Revaux oraz Seventh Street. Grupa posiada również wieczystą licencję na markę Eyewear by David Beckham. Wśród marek licencyjnych znajdują się: BOSS, Carolina Herrera, Dsquared2, Etro, Fossil, HUGO, Isabel Marant, Juicy Couture, Kate Spade New York, Kurt Geiger, Levi’s, Liz Claiborne, Love Moschino, Marc Jacobs, Missoni, Moschino, Pierre Cardin, PORTS, Stuart Weitzman, Tommy Hilfiger, Tommy Jeans oraz Under Armour.

Spółka dominująca, Safilo Group S.p.A., notowana jest na giełdzie Euronext Milan, zarządzanej przez Borsa Italiana (kod ISIN: IT0004604762, Bloomberg: SFL.IM, Reuters: SFLG.MI). W 2024 roku Grupa Safilo osiągnęła przychody netto na poziomie 993,2 miliona euro.

O Victoria Beckham

Marka Victoria Beckham, założona w 2008 roku zadebiutowała kolekcją sukienek wyróżniających się doskonałym krojem i dopasowaniem. Dziś stanowi fundament nowoczesnej kobiecej garderoby – z perfekcyjnie skrojonymi sylwetkami, łączącymi wyrafinowaną elegancję z codzienną swobodą. To przemyślane połączenie klasycznego brytyjskiego luksusu z nowoczesnym wyczuciem stylu. Kolekcje powstają w atelier marki w londyńskiej siedzibie głównej i przez lata rozwinęły się, obejmując zarówno kolekcje prêt-à-porter, akcesoria i galanterię skórzaną, jak i wielokrotnie nagradzaną linię kosmetyków.

Napędzana wieloletnią pasją do sztuki i kina – dziedzin, z których często czerpie inspirację – Victoria Beckham w naturalny sposób przeszła drogę od muzy do projektantki, obejmując stanowisko Dyrektor Kreatywnej własnej marki. Pomogła jej w tym niezwykła dbałość o detale oraz wyraźne wyczucie luksusu.

Z biurami w Londynie i Nowym Jorku oraz flagowym butikiem w prestiżowej dzielnicy Mayfair, marka zdobyła uznanie krytyków i wiele nagród branżowych. Oprócz sprzedaży online na stronie victoriabeckham.com, produkty marki dostępne są w 230 punktach sprzedaży w 50 krajach, w tym w dedykowanych przestrzeniach w kluczowych domach towarowych na świecie.

Strona www.gazeta-optyka.pl zawiera informacje wyłącznie dla profesjonalistów i specjalistów ochrony wzroku. Oświadczam, iż jestem świadoma/świadomy, że treści na stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów i jestem zainteresowana/y ofertą w ramach prowadzonej działalności związanej z obrotem wyrobów medycznych.