O gazecie Optyka

O branżowym specjalistycznym dwumiesięczniku OPTYKA

Branżowy dwumiesięcznik „Optyka”jest jedynym polskim pismem naukowym z zakresu optyki okularowej, optometrii i kontaktologii, który znajduje się w wykazie punktowanych czasopism naukowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW). Za publikacje w gazecie „Optyka”przyznawane są 2 punkty MNiSW.

Branżowy dwumiesięcznik „Optyka” jest rzetelnym i niezależnym czasopismem, skierowanym do szerokiego grona specjalistów z branży optycznej (optyków, optometrystów, okulistów, studentów optyki okularowej i optometrii). Wysoki poziom edytorski i merytoryczny, osiągnięty dzięki współpracy ze środowiskami naukowymi i branżowymi autorytetami, estetyczna szata graficzna oraz regularność i terminowość publikacji według stałego terminarza sprawiły, że od 2010 roku „Optyka” zajmuje wiodącą pozycję w branży.

Wydawanie gazety, wierszówki dla autorów oraz wysyłka prenumeraty finansowane są ze sprzedaży powierzchni reklamowych w czasopiśmie „Optyka”. To wkład naszych reklamodawców w rozwój i edukację polskiej branży optycznej.

 

Cykl wydawniczy: dwumiesięcznikOKLADKI 2017

Liczba numerów w roku: 6

Nakład: 4.500 egzemplarzy

Zasięg: ogólnopolski

Dystrybucja: bezpłatna prenumerata dla specjalistów

Format: 230 x 300 mm

Kolorystyka: CMYK

Druk: offsetowy CTP o rozdzielczości 2400 dpi

Papier: okładka kreda 250 g, środek kreda 115 g mat

Uszlachetnienie: okładka folia

Objętość: 88 stron + 4 okładki

ISSN: 2081-1268


TEMATYKA
Jako branżowe specjalistyczne czasopismo optyczne dbamy o to, aby dwumiesięcznik Optyka stanowił uzupełnienie i uaktualnienie fachowej wiedzy uzyskanej w procesie kształcenia zawodowego oraz był pomocny w codziennej pracy w salonie optycznym.
Utrzymujemy stały kontakt z czytelnikami i oferujemy im możliwość udziału w dyskusji na forum internetowym www.forum.gazeta-optyka.pl oraz we współredagowaniu magazynu.


W Optyce można znaleźć następującą tematykę:

IMG 4721 moda okularowa (trendy we wzornictwie okularowym, technologie i materiały);
najnowsze produkty optyczne (soczewki okularowe, uszlachetnienia, soczewki kontaktowe, urządzenia);
wady wzroku i sposoby korekcji;
zmiany w branży (edukacja, prawo i ustawodawstwo);
sztuka sprzedaży;
zarządzenie salonem optycznym i praktyką
aranżacja wnętrza i wyposażenie;
marketingowe sposoby na zwiększanie konkurencyjności;
wydarzenia branżowe (targi, spotkania, konferencje, sympozja);
publikacje naukowe.


NAKŁAD
Dwumiesięcznik Optyka ukazuje się w nakładzie 4.500 egzemplarzy, z czego:
około 3 900 egz. to zamówiona prenumerata (przesłany wypełniony formularz),
około 300 egz. to tzw. egzemplarze okazowe dla reklamodawców,
około 300 egz. dostarczane bezpośrednio do biur największych sieci optycznych.

 

DYSTRYBUCJA
Dystrybucja odbywa się poprzez bezpłatną prenumeratę.
Zdecydowaliśmy się na formę zamówienia prenumeraty poprzez wypełnienie formularza wraz z krótką ankietą, aby mieć pewność, że docieramy do specjalistów zainteresowanych śledzeniem informacji i reklam publikowanych w Optyce.
Dzięki krótkiej ankiecie zamieszczonej przy zamówieniu prenumeraty nie tylko dowiadujemy się, kim jest nasz czytelnik, ale także jak ocenia dwumiesięcznik Optyka oraz jaką problematyką merytoryczną jest zainteresowany.

 

OPINIA CZYTELNIKÓW*

 około 98% wskazuje, że Optyka jest dla nich głównym źródłem informacji,
 około 96% uważa, że jest pismem przydatnym w praktyce, pomagając im w pracy i nauce,
 około 92% twierdzi, że piszą w nim autorytety naukowe, z których zdaniem się liczą,
 około 95% prenumeratorów zaznacza, że reklamy w Optyce są dla nich źródłem informacji.

 

GRUPA DOCELOWA
Grupą docelową są salony optyczne oraz gabinety okulistyczne i optometryczne na terenie całego kraju.
Jak wynika z ankiet otrzymywanych przy zamówieniu prenumeraty, nasz czytelnik to osoba zajmująca stanowisko:

stanowisko

Wg ankiet wynika, że są to osoby pracujące w zawodzie:

zawod

wykres wojewodztwa

*) Informacje zebrane na podstawie odpowiedzi na ankietę w formularzu zamówienia prenumeraty.



Więcej informacji o reklamie i warunkach współpracy znajdą Państwo na stronie Reklama

 

Oferta współpracy

M2MediaNiezależnym wydawcą branżowego dwumiesięcznika „Optyka” jest firma M2 Media s.c.

Branżowy dwumiesięcznik „Optyka” jest jedynym polskim pismem naukowym z zakresu optyki okularowej, optometrii i kontaktologii, który znajduje się w wykazie punktowanych czasopism naukowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW). Za publikacje w gazecie „Optyka” przyznawane są 2 punkty MNiSW.

Naszą misją jest rozwój branży optycznej w Polsce, dlatego staramy się pogłębiać wiedzę osób świadczących usługi dla klientów w salonach optycznych i praktykach optometrycznych. W każdym wydaniu zamieszczamy artykuły edukacyjne podnoszące kwalifikacje zawodowe, marketingowe wspierające rozwój sprzedaży, jak również prezentacje produktów, najnowsze rozwiązania technologiczne i trendy w modzie okularowej.

Wydawanie gazety, wierszówki dla autorów oraz wysyłka prenumeraty finansowane są ze sprzedaży powierzchni reklamowych w czasopiśmie „Optyka”. Dlatego reklamy firm w gazecie „Optyka” to wkład w rozwój i edukację polskiej branży optycznej, pozyskanie klientów, utrzymanie kontaktu z branżą, wsparcie i umocnienie wizerunku firmowego.

Wspólnie budujmy przyszłość i rozwój polskiej branży optycznej oraz kształtujmy nowe pokolenia!

Serdecznie zapraszamy do współpracy dystrybutorów i producentów oferujących produkty i usługi skierowane dla salonów optycznych oraz gabinetów optometrycznych i okulistycznych.

Jesteśmy również otwarci na współpracę z firmami specjalizującymi się w doradztwie i w usługach z zakresu rozwoju biznesu i przedsiębiorczości oraz kompetencji zawodowych. Wspieramy inicjatywy związane z rozwojem branży.  

Nasze wsparcie dla firm reklamujących się w gazecie „Optyka”

Dokładamy wszelkich starań, aby gazeta docierała do tych, którym zależy na podnoszeniu jakości obsługi klientów i pacjentów, na zwiększeniu sprzedaży, oferowaniu i dopasowaniu najlepszych rozwiązań. Chociaż gazeta jest bezpłatna, dbamy o to, aby miała najwyższą jakość graficzną (wizualną) oraz merytoryczną. Współpracujemy z towarzystwami naukowymi, uczelniami wyższymi, ośrodkami kształcenia zawodowego i z innymi organizacjami zawodowymi i społecznymi.

Targi Optyka 2014 16Naszym reklamodawcom oferujemy wsparcie medialne i dbałość o wizerunek ich firmy i marki, wspierając działania promocyjne (szkolenia, konferencje, oferty specjalne, kampanie reklamowe) m.in. w następujący sposób:

• Na naszej stronie internetowej, plakatach i reklamach oraz w gazecie zamieszczamy listę naszych reklamodawców, którzy sfinansowali wydanie. Uświadamiamy w ten sposób czytelnika, że to dzięki zaangażowaniu tych firm otrzymali gazetę „Optyka” bezpłatnie.

• Dbamy, aby w zestawieniach i artykułach przedstawiać produkty, technologie i usługi naszych reklamodawców.

• Na stronach modowych prezentujemy nowe kolekcje i marki.

• W dziale „Aktualności” zamieszczamy m.in. informacje o nowych produktach, inicjatywach i kampaniach.

• Publikujemy reportaże z wydarzeń branżowych (takich jak np. szkolenia, konferencje, targi).

• Gazeta zawsze ukazuje się regularnie zgodnie z terminarzem, w związku z czym mogą Państwo dostosować swoje reklamy i akcje promocyjne do naszego cyklu wydawniczego.

• Przed każdym wydaniem rozsyłamy maile z informacją, jaka jest planowana tematyka najbliższego numeru oraz terminy, do kiedy przyjmowane są materiały. Dzięki tej informacji firmy mogą np. dopasować ofertę reklamową do tematyki oraz przesłać ciekawe materiały i informacje uzupełniające tematykę.

Targi Optyka 2014 07• Na naszym profilu www.facebook.com/gazeta.optyka udostępniamy komunikaty, informacje, promocje, wydarzenia oraz ciekawostki. Mamy już ponad 2250 polubień naszego profilu, a najciekawsze informacje udostępniane są dalej nawet 25 000 razy.

• Na forum dyskusyjnym www.forum.gazeta-optyka.pl mamy ponad 9 800 użytkowników, którzy opublikowali już blisko 14 300 postów.

Jesteśmy otwarci na współpracę i wszelkie pomysły, tematy, problemy lub artykuły, które mogą wzbogacić zawartość gazety oraz poszerzyć wiedzę w branży.

Poprzez aktywną współpracę i wymianę informacji jesteśmy w stanie reagować na potrzeby branży (czytelników) oraz naszych reklamodawców.

Wydawca M2 Media oferuje również swoje usługi dodatkowe, takie jak specjalistyczne tłumaczenia, wydanie i kompleksowe przygotowanie (skład DTP, zdjęcia, druk) oraz dystrybucja (kolportaż) biuletynów firmowych, gazetek, ulotek, katalogów i książek.

Zapraszamy do współpracy!

Targi Optyka 2014 12

Kontakt

 

O branżowym dwumiesięczniku „Optyka” (tematyka, grupa docelowa, format, nakład, dystrybucja, czytelnictwo)

Cennik reklam

Terminarz wydawniczy

Specyfikacja techniczna przygotowania reklamy

Regulamin zamieszczania reklam