Regulamin Zamieszczania Reklam
- Wydawca prowadzi sprzedaż powierzchni reklamowych w Gazecie OPTYKA na podstawie cennika reklam, niniejszego regulaminu zamieszczania reklam oraz specyfikacji technicznej, zawierające jednolite dla wszystkich zainteresowanych podmiotów – warunki przyjmowania zleceń na publikację reklam (ogłoszeń, materiałów promocyjnych, artkułów sponsorowanych).
- Przyjmowanie do publikacji reklam, oraz zamieszczanie ich w gazecie OPTKA dokonywane jest na podstawie umowy zawartej pomiędzy Wydawcą a Zamawiającym.
- Zamawiający dostarcza Wydawcy gotowy do druku plik z materiałem reklamowym (np.: reklama graficzna, ogłoszenie, artykuł sponsorowany):
• w jakości do druku przygotowany wg specyfikacji technicznej,
• w wyznaczonym terminie dostarczenia reklam oznaczonym w terminarzu wydawniczym. - Zamawiający odpowiada za treść i formę materiałów zamieszczanych na zamówienie. Reklamy nie mogą być sprzeczne z prawem ani dobrymi obyczajami (zasadami współżycia społecznego).
- Materiały promocyjne takie jak np. wywiady i artykuły, Wydawca oznacza opisem: „Artykuł sponsorowany” (Art. 36 Prawo prasowe).
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za formę i treść publikowanych materiałów zamieszczanych na zamówienie.
- Wydawca ma prawo odmówić zamieszczenia materiału reklamowego, jeśli jego treść jest niezgodna z interesem lub charakterem Gazety OPTYKA.
- W razie niedostarczenia wydruku próbnego (proof, matchprint, chromalin), Wydawca oraz drukarnia nie ponoszą odpowiedzialności za niezgodność kolorów.
- Aby zmienić reklamę w czasie realizacji zamówienia, Zamawiający zobowiązany jest dostarczyć nowy materiał nie później niż w terminie określonym w terminarzu wydawniczym.
- Brak materiałów do druku w wyznaczonym terminie oznacza:
• dla pierwszej reklamy rozpoczynającej emisje wg zamówienia, brak publikacji oraz obciążenie Zamawiającego 100% wartością zamówionej powierzchni,
• dla kolejnej emisji reklamy Wydawca zamieszcza powtórkę ostatnio opublikowanej wersji. - Rezerwacja I, II, III i IV okładki nie może być anulowana.
- Warunek zamieszczenia reklamy na I okładce Gazety OPTYKA:
• reklama musi być inna od pozostałych okładek gazet branżowych (aby Czytelnik nie mylił tytułów czasopism),
• musi mieć przejrzystą grafikę i niewielką ilość tekstu. - Rezygnacja z emisji reklamy lub przerwanie zamówienia cyklu reklam wymaga formy pisemnej i może być dokonana tylko do dnia oznaczonego w terminarzu wydawniczym jako termin składania zamówień na reklamy.
Rezygnacja po ww. terminie powoduje:
• obciążenie Zleceniodawcy karą umowną w wysokości 100% wartości zamówionej reklamy,
• w razie rezygnacji z kontynuacji zamówienia Zleceniodawca jest zobowiązany do zwrotu odliczonego wcześniej rabatu. - Faktury wystawiane są w dniu publikacji e-wydania danego numeru gazety OPTYKA z zamówioną reklamą. Płatność przelewem na podstawie faktury w terminie 14 dni. W przypadku opóźnienia będą naliczane ustawowe odsetki karne oraz zostanie wystawiona faktura wyrównująca odliczony wcześniej rabat.
- Wydawca zastrzega sobie prawo do pobierania należności za reklamę w momencie złożenia zamówienia.
- W przypadku reklamy projektowanej przez Wydawcę na zlecenie Zamawiającego, pobierane są opłaty. Koszt przygotowania reklamy i koszt praw autorskich ustalany jest indywidualnie i zależy od stopnia skomplikowania oraz rodzaju reklamy.
- Wydawca prowadzi sprzedaż powierzchni reklamowych w Gazecie OPTYKA na podstawie cennika reklam, niniejszego regulaminu zamieszczania reklam oraz specyfikacji technicznej, zawierające jednolite dla wszystkich zainteresowanych podmiotów – warunki przyjmowania zleceń na publikację reklam (ogłoszeń, materiałów promocyjnych, artkułów sponsorowanych).